Praćenje statusa pošiljke
Najčešća pitanja
- Šta je svrha sistema "Track and Trace"?
Sistem za elektronsko praćenje poštanskih pošiljaka ("Track and Trace") omogućava korisniku poštanskih usluga da u svakom trenutku sazna gde mu se pošiljka nalazi, odnosno njen status (uručena, vraćena, preusmerena).
- Koje pošiljke se mogu pratiti u sistemu "Track and Trace"?
Trenutno se mogu pratiti sledeće pošiljke: vrednosno pismo (prvo slovo V, drugo u rasponu od А do Z); preporučena pošiljka u unutrašnjem saobraćaju (oznaka pošiljke RE); paket (prvo slovo С, drugo u rasponu od А do Z); post-ekspres pošiljke (oznaka pošiljke PE); preporučena pošiljka za i iz inostranstva (prvo slovo R, drugo u rasponu od А do Z); EMS pošiljka (prvo slovo Е, drugo u rasponu od А do Z).
- Kako možemo da ostvarimo uslugu "Track and Trace"?
Uslugu elektronskog praćenja poštanskih pošiljaka korisnik ostvaruje predajom pošiljke, koja je predviđena da se prati, radniku pošte.
- Gde mogu da saznam da li je moja pošiljka uručena, odnosno njen status?
Informaciju o statusu pošiljke, korisnik trenutno može saznati pretragom sajta www.posta.rs ili pozivom Informativnog servisa Pošte na telefon 0700 100 300.
- Da li postoji mogućnost da vidim digitalizovan potpis?
Ukoliko digitalizovan potpis postoji u bazi, korisnik može videti isti.
- Da li se prate pošiljke u inostranstvu?
Za sada elektronsko praćenje pošiljaka u polazu za inostranstvo moguće je do Izmenične pošte, odnosno do izlaska pošiljke iz zemlje.
- Koje informacije mogu dobiti ako koristim sistem "Track and Trace"?
Koristeći usluge sistema "Track and Trace" korisnik može saznati informacije:
- o oznaci pošiljke, tipu skeniranja, datumu i vremenu skeniranja, potpisu, nazivu RJ PS-a ili JPM, statusu uručenja;
- na srpskom i engleskom jeziku, u vezi sa Informativnim servisom Pošte, kao i uslugama koje isti pruža;
- na srpskom i engleskom jeziku, o sistemu za elektronsko praćenje poštanskih pošiljaka, njegovim prednostima i mogućnostima.
- Koliko košta usluga "Track and Trace"?
Usluge sistema "Track and Trace" za sada se ne tarifiraju.
- Kako mogu da pratim pošiljku za inostranstvo?
Ukoliko pošiljka koju je korisnik poslao ka određenoj destinaciju u svetu, nije stigla u propisanim rokovima, informaciju o dotičnoj pošiljci, korisnik, za sada, može saznati ukoliko koristi klasičan način potraživanja. Dakle, korisnik treba da pokrene potražni postupak.