25. april 2014.

Praćenje statusa pošiljke

Najčešća pitanja


  1. Šta je svrha sistema "Track and Trace"?
    Sistem za elektronsko praćenje poštanskih pošiljaka ("Track and Trace") omogućava korisniku poštanskih usluga da u svakom trenutku sazna gde mu se pošiljka nalazi, odnosno njen status (uručena, vraćena, preusmerena).
  2. Koje pošiljke se mogu pratiti u sistemu "Track and Trace"?
    Trenutno se mogu pratiti sledeće pošiljke: vrednosno pismo (prvo slovo V, drugo u rasponu od А do Z); preporučena pošiljka u unutrašnjem saobraćaju (oznaka pošiljke RE); paket (prvo slovo С, drugo u rasponu od А do Z); post-ekspres pošiljke (oznaka pošiljke PE); preporučena pošiljka za i iz inostranstva (prvo slovo R, drugo u rasponu od А do Z); EMS pošiljka (prvo slovo Е, drugo u rasponu od А do Z).
  3. Kako možemo da ostvarimo uslugu "Track and Trace"?
    Uslugu elektronskog praćenja poštanskih pošiljaka korisnik ostvaruje predajom pošiljke, koja je predviđena da se prati, radniku pošte.
  4. Gde mogu da saznam da li je moja pošiljka uručena, odnosno njen status?
    Informaciju o statusu pošiljke, korisnik trenutno može saznati pretragom sajta www.posta.rs ili pozivom Informativnog servisa Pošte na telefon 0700 100 300.
  5. Da li postoji mogućnost da vidim digitalizovan potpis?
    Ukoliko digitalizovan potpis postoji u bazi, korisnik može videti isti.
  6. Da li se prate pošiljke u inostranstvu?
    Za sada elektronsko praćenje pošiljaka u polazu za inostranstvo moguće je do Izmenične pošte, odnosno do izlaska pošiljke iz zemlje.
  7. Koje informacije mogu dobiti ako koristim sistem "Track and Trace"?
    Koristeći usluge sistema "Track and Trace" korisnik može saznati informacije:
    • o oznaci pošiljke, tipu skeniranja, datumu i vremenu skeniranja, potpisu, nazivu RJ PS-a ili JPM, statusu uručenja;
    • na srpskom i engleskom jeziku, u vezi sa Informativnim servisom Pošte, kao i uslugama koje isti pruža;
    • na srpskom i engleskom jeziku, o sistemu za elektronsko praćenje poštanskih pošiljaka, njegovim prednostima i mogućnostima.
  8. Koliko košta usluga "Track and Trace"?
    Usluge sistema "Track and Trace" za sada se ne tarifiraju.
  9. Kako mogu da pratim pošiljku za inostranstvo?
    Ukoliko pošiljka koju je korisnik poslao ka određenoj destinaciju u svetu, nije stigla u propisanim rokovima, informaciju o dotičnoj pošiljci, korisnik, za sada, može saznati ukoliko koristi klasičan način potraživanja. Dakle, korisnik treba da pokrene potražni postupak.