О нама - Пошта данас
О нама

Пошта Србије, са преко 1.900 приступних тачака и близу 3.600 доставних рејона, покрива свих 88.000 квадратних километара територије државе и успешно их повезује са целим светом.

Порука директора

Zoran Đorđević

Јавно предузеће Пошта Србије је током готово два века свог постојања увек представљала један од најзначајнијих пословних система наше државе, не само зато што располаже највећом инфраструктурном и логистичком мрежом, која покрива целу територију Републике Србије – већ пре свега због квалитета и доступности услуга коју пружа и корпоративне и друштвене одговорности коју исказује у сваком тренутку.

Сви запослени у ЈП Пошта Србије, њих око 15.000, својим радом и посвећеношћу, одговорношћу и спремношћу за сталну едукацију и усвајање нових знања, вештина и компетенција, свакодневно доказују да смо лидер у области поштанског саобраћаја и услуга, као и да смо кредибилан и успешан пословни систем који је оспособљен да у пракси реализује и најзахтевније пројекте у свим логистичким и финансијским услугама, али и да смо увек отворени за освајање нових технологија и примену иновација у овој области.

Пошта Србије је моћан, техничко-технолошки опремљен и умрежен систем, способан да брзо, квалитетно и ефикасно реагује на све промене на тржишту пружања услуга поштанског саобраћаја свих врста и финансијских трансакција, као што је и увек окренут конкретним потребама својих корисника, без обзира да ли се ради о појединцу, грађанину, великим привредним системима или потребама државе и њених органа.

Квалитет наших услуга, који је верификован бројним домаћим и међународним признањима, друштвена одговорност у пословању, коју перманентно исказујемо кроз различите форме активног учешћа у акцијама које имају шири друштвени значај, стална брига за запослене, за њихов радно-правни и социјално-економски статус, уз њихово константно усавршавање и едуковање – чине нас посебно поносним, али нас, уједно, и обавезују да позитивне пословне резултате које постижемо свакодневно додатно унапређујемо и побољшавамо, на задовољство свих корисника наших услуга.


Зоран Ђорђевић
в.д. директора Јавног предузећа „Пошта Србије”

Стратешка опредељења

Визија

Компанија која заузима лидерску позицију међу компанијама које пружају сет интегрисаних поштанских услуга, оријентисана на кориснике, приступачна свима, препознатљива међу конкуренцијом, уз стално постављање виших стандарда квалитета.


Мисија

Дигитална ера налаже да се квалитетом свих услуга, брзином и тачношћу, испуне очекивања корисника, пословних партнера и уз бригу о запосленима, одговори на захтеве тржишта.


Наше вредности

  • Усмереност на кориснике, квалитет и високи стандарди у пружању услуга;
  • Посвећеност циљевима;
  • Поверење које дајемо и које добијамо;
  • Етика у пословању и пракса доброг управљања;
  • Мотивација, признавање знања и вештина запослених;
  • Одговорност према заједници и животној средини.

Награде и признања

Пошти Србије обновљен је сертификат Светског поштанског савеза (СПС) за примену S42 стандарда. S42 међународни је стандард који обједињује генеричку листу адресних елемената и специфичне формате адресе које примењују поједине земље чланице СПС. Представља признање за стандардизацију, квалитет и ефикасност развијеног адресног система.

Усвајањем и имплементацијом овог стандарда, Пошта Србије обезбеђује прецизну информацију о компонентама и форматима адресе у земљи и омогућава трансформацију адресних елемената у правилно форматирану адресу. To je и потврда истрајности рада Поште у области адресних података, промоције ПАК-а и прописаних стандарда у адресовању пошиљака, од значаја за кориснике у смислу подизања квалитета уручења, као и за Предузеће, у процесима сортирања и доставе поштанских пошиљака.

Сертификат S42 СПС за Пошту Србије обновљен у јануару 2022, важи три године. Пошти Србије додељен је први пут 2012, и претходно је обнављан 2015. и 2018. године.

Пошта Србије добитник је признања за изузетна постигнућа у спровођењу пројекта IPS Upgrade, које додељује Фонд за квалитет (QSF) Светског поштанског савеза за успех у реализацији пројеката у служби развоја квалитета поштанских услуга, финансираних средствима Фонда. Резултати су проглашени током пленарног заседања Савета за поштанску експлоатацију 23. априла 2021. године „на даљину”.

Пошта Србије награђена је плакетом за допринос развоју Дома ученика средњих школа „Милутин Миланковић”, коју је на Дан Дома, 28. маја 2021. године, ова установа доделила поводом обележавања 60 година постојања. Остали добитници су Република Србија, Министарство просвете, Град Београд и Општина Палилула.

Пошта Србије добитник је признања „Мој избор 2021”, у категорији транспорта, у једанаестом избору најбољих домаћих производа и брендова Удружења „Моја Србија” уз подршку Града Београда.

Четврто признање „Мој избор” додељено је Пошти на основу највише освојених гласова потрошача, у конкуренцији 1.000 домаћих производа и брендова у 24 категорије. Циљ акције „Мој избор” је да скреће пажњу потрошача на добар квалитет домаћих производа.

ЈП „Пошта Србије” добитник је признања „Миљеник потрошача” у категорији транспорта робе и путника. Награде за омиљене брендове на тржишту Србије без обзира на порекло, по први пут је доделило Удружење „Моја Србија”, уз подршку Града Београда, у конкуренцији 1.500 брендова у 30 категорија.

Признања „Миљеник потрошача” додељују се искључиво на основу гласова потрошача. Принцип је заснован на искуству десетогодишњег организовања акције „Мој избор”.

Пошта Србије је омиљени домаћи бренд по мишљењу потрошача и добитник престижног домаћег признања – Мој избор за 2020. годину.

На основу резултата истраживања, које је спровело Удружење Моја Србија, Пошта Србије је освојила највише гласова потрошача у категорији Транспорт, на основу чега је постала добитник овог престижног признања.

Акција Мој избор, у којој се додељују истоимена признања најбољим домаћим производима и брендовима, искључиво на основу гласова потрошача, ове године је организована по десети пут, а Пошта Србије ово престижно признање добија трећи пут заредом.

Пошта Србије добитник је признања за квалитет и свеобухватност извештавања о утицају емисије штетних гасова као последице поштанских активности – OSCAR, рангирањем у категорију бр. 1 за кампању OSCAR 2018.

Сертификат OSCAR Пошти је додељен у фебруару ове године у Берну, на церемонији током одржавања Административног већа Светског поштанског савеза. Програм OSCAR има изузетан значај, с обзиром да представља најсавременију алатку у поштанском сектору, која између осталог пружа могућност упоредне анализе са другим поштанским операторима и процене нивоа емисије у односу на просек загађености у поштанској делатности. Развио га је Светски поштански савез као апликацију која омогућава израчунавање емисије штетних гасова, пре свега угљен-диоксида и осталих компоненти базираних на угљенику, као последице поштанске делатности, како би се идентификовале мере за смањење, односно спречавање загађења.

Сертификат OSCAR, односно признање категорије 1, највишег је ранга од укупно пет категорија система рангирања корисника програма OSCAR, а додељује се на основу квалитета и свеобухватности извештавања.

Пошта Србије добила је Златни сертификат за управљање квалитетом у међународном поштанском саобраћају.

Међународни биро Светског поштанског савеза (СПС) доделио је Пошти Србије Златни „А” сертификат за управљање квалитетом у међународном поштанском саобраћају, чиме се потврђује да Пошта Србије у свему испуњава највише међународне стандарде и прописе у обављању међународног поштанског саобраћаја, односно да се пријем, прерада, пренос и уручење поштанских пошиљака у међународном поштанском саобраћају одвијају строго у складу са дефинисаним актима и по највишим стандардима Светског поштанског савеза.

Сертификат нивоа „А” (Злато) највишег је ранга и СПС га додељује поштанским управама за које се, на основу методологије за сертификовање управљања квалитетом, утврди да поштују највише међународне стандарде и процедуре у поштанском саобраћају, а траје три године. Осим златног, постоје и сребрни и бронзани ниво квалитета.

Престижно признање „Мој избор” за 2019. годину припало је Пошти Србије за омиљени домаћи бренд у категорији „Транспорт”, по мишљењу потрошача. У најужем избору за награду у истој категорији нашао се Поштин курирски сервис Пост-екпрес, који је заузео друго место. Потврду квалитета и водеће позиције Поште и Пост-експреса, у деветој по реду акцији коју је спровело удружење „Моја Србија”, обезбедили су потрошачи, у конкуренцији од 930 брендова у 27 категорија.

Курирски сервис Поште Србије Пост-експрес, други пут заредом, добитник је међународне награде „Best Buy Award” за најбољи однос цене и квалитета по мишљењу потрошача за 2019/2020. годину, у категорији „услуга експрес доставе” у Србији.

Награда „Best Buy Award” додељује се у организацији Међународне асоцијације за сертификацију (ICERTIAS), са седиштем у Цириху, а на основу истраживања искустава потрошача. Сертификат је доступан на линку: http://bestbuyaward.org/SERBIA-398MN51.

У 2018. години остварен је обим од преко 9,5 милиона пошиљака, или преко 40.000 експрес пошиљака у просеку дневно у Србији, чиме на националном тржишту експрес и пакетских услуга Пост-експрес заузима доминантну позицију.

Влада Републике Србије и Национална алијанса за локални економски развој (НАЛЕД) доделиле су Пошти плакету „Фер компанија”, за подршку наградној игри „Узми рачун и победи” и допринос у борби против сиве економије.

Плакете захвалности је добило укупно 15 великих имена из света привреде, међу којима су Телеком Србија, Дунав осигурање, Мастеркард, Техноманија, Горење, ДИС, Кока-Кола ХБЦ, Филип Морис, Форма идеале и Ушће шопинг центар.

Пошта Србије је добитник престижног признања „Мој избор” за омиљени бренд у 2018. години, у категорији „Транспорт”. Додатни је успех што је друго место у истој категорији припало курирском сервису Поште – Пост-експресу, чиме су га потрошачи директно наградили и потврдили његову лидерску позицију међу више од 50 конкурената на тржишту. У конкуренцији за награду се нашло 780 домаћих производа и брендова, а гласање је обављено методом „лице у лице” на узорку од 1.910 потрошача у 10 градова Србије.

У низу потврда о дугогодишњем квалитету услуге, Пост-експрес је освојио и престижно признање Best Buy Award и прво место у категорији за најбољи однос цене и квалитета по мишљењу потрошача. Важност признања је утолико већа што компаније не могу платити да би га освојиле, већ се додељује тако што производ или услуга освајају прво место у независном истраживању и гласању потрошача у једној од понуђених категорија. Међу другим добитницима Best Buy Award медаље су бројни водећи домаћи и инострани брендови: Opel, Milka, Hyndai, Procter and Gamble, Unilever, Hewlett Packcard, Bosch, Unicredit, Danone, Nestle, Dr Oetker, Holcim, Henkel, Идеа, Гранд кафа, Блиц.

На 20-тој Генералној Скупштини ЕМС Кооперативе одржаној од 23. до 24. марта 2017. године у Берну, Пошти Србије је додељена Бронзана плакета Светског поштанског савеза „EMS Performance Award“ за 2016. годину, у циљу унапређења квалитета ЕМС услуге.

ЕМС Кооператива додељује златне, сребрне и бронзане награде поштанским операторима земаља чланица Светског поштанског савеза за пружање ЕМС услуге високог стандарда квалитета током годишњег периода. За сваког поштанског оператера мере се кључни индикатори перформанси који се затим потврђују од стране независног ревизора.

Пошта Србије добитник је признања „Бизнис партнер” за 2016. годину, које Телеком Србија додељује за успешну пословну сарадњу и изграђен партнерски однос. Међу другим добитницима овог признања налазе се угледне банке, телевизијске куће и министарства.

Пошта Србије налази се међу десет најбоље оцењених компанија у истраживању „Најпожељнији послодавац 2016”, које је спровео сајт Инфостуд. Преко 10.000 испитаника бирало је најпожељније послодавце и на основу личног суда, давало оцене о томе шта послодавца чини атрактивним.

Привредна комора Србије доделила је Јавном предузећу „Пошта Србије” специјалну плакету за 175 година успешног пословања. Учесници округлог стола НИН Фокус „Пословање, реструктурирање и инвестиције у јавном сектору” похвалили су импресивне резултате које Пошта постиже у изузетно конкурентном тржишном окружењу, издвајајући се као референтни систем у јавном сектору.

Пошта Србије добитник је престижног признања „Мој избор”, за омиљени домаћи бренд у 2015. години, у категорији транспорта робе и путника.

Ово је једино признање у Србији које се додељује искључиво на основу гласова потрошача, који су бирали између 195 најбољих домаћих производа и брендова разврстаних у 19 категорија. Гласањем је обухваћено 2.010 испитаника у 14 градова Србије, а Пошта је победила у јакој конкуренцији великих домаћих компанија „Ер Србија” и „Ласта”.

У избору Асоцијације јавних поштанских оператора “Пост-Европа”, Пошта је добила престижно међународно признање за најбољу европску поштанску марку.

У конкуренцији 49 земаља, пригодна поштанска марка са темом “ЕВРОПА – Национални музички инструменти”, на којој је слика српских гајди са гајдашем и мотивом Старе планине, добила је највише онлајн гласова и освојила прву награду – “Златна марка за 2014. годину”.

Аутор идејног решења је академски сликар-графичар Надежда Скочајић, креатор марака Поште Србије.

Пошта Србије је добитник награде за АМQМ – Проширење система за аутоматско мерење квалитета, као најбоље имплементиран пројекат финансиран од стране Фонда за квалитет Светског поштанског савеза почев од 2007. године. Време преноса тест-писама, у која су убачени транспондери, снима се уз помоћ РФИД опреме и Пошта у овом сегменту апсолутно предњачи у региону.

Током Дана отворених врата у Берну, у организацији Фонда за квалитет Светског поштанског савеза, Пошти је додељена награда за најбоље управљање пројектом „Транслација адресе у адресни код”. Награде за најбоље реализоване пројекте додељује Одбор повереника Фонда за квалитет Светског поштанског савеза, а на основу резултата процене пројеката спроведених током претходне године.