Пошта Србије - Почело гласање за најлепшу марку Европе

9.5.2022.

Почело гласање за најлепшу марку Европе

Пошта Србије објавила је пригодну поштанску марку под називом ЕВРОПА са којом учествује у такмичењу за најлепшу европску марку, које почиње данас. Ове године, заједничка тема издања ЕВРОПА за све европске поштанске операторе, по одлуци асоцијације јавних поштанских оператора ПостЕвропа (PostEurope), су приче и митови.

Пошта Србије је у оквиру емисије ЕВРОПА објавила пригодан блок са једном марком, номиналне вредности 85 динара, на којем је представљен дрекавац, биће из митологије Јужних Словена, нарочито заступљено у митологији Срба. Народна веровања кажу да је дрекавац, налик вампиру, материјална манифестација душе умрлог која не може да нађе свој мир после смрти, па излази ноћу из гроба и прогања оне који су му згрешили у животу. Према другим предањима, дрекавац је појавни облик душе умрлог, некрштеног детета, које ноћу излази из свог гроба и обилази кућу својих родитеља.

Најлепша марка Европе бира се гласовима стручног жирија и онлајн гласовима посетилаца сајта ПостЕвропе, по принципу „један клик један глас”, а у избору за најлепшу марку учествују сви јавни поштански оператори земаља чланица ПостЕвропе.

Гласање је отворено до 9. септембра на линку http://www.posteurop.org/europa2022 и позивамо грађане да дају свој глас нашој националној марки, чију уметничку реализацију потписују браћа Замуровић. Приликом гласања, скрећемо пажњу да се на листи учесника такмичења Србија налази под енглеским именом Republic of Serbia.

Филателистичка издања под називом ЕВРОПА, као и гласање за нaјлепшу марку, имају за циљ да нагласе сарадњу земаља у домену поштанског саобраћаја и да промовишу филателију, као и да пробуде свест о заједничким коренима, култури и историји европских земаља и њиховим заједничким циљевима. Прво издање у оквиру едиције ЕВРОПА, објављено је 1956. године. Од 1993. године, ПостЕвропа постаје одговорна организација, овлашћена од стране Светског поштанског савеза, за координисање издавања ових марака и избор тема, као и такмичење за избор најлепше марке, које је први пут одржано 2002. године.