O nama

Pošta Srbije, sa preko 2.250 pristupnih tačaka i blizu 3.600 dostavnih rejona, pokriva svih 88.000 kvadratnih kilometara teritorije države i uspešno ih povezuje sa celim svetom.

Poruka direktora

Mira Petrović

Pošta Srbije raspolaže najvećom infrastrukturnom i logističkom poslovnom mrežom u zemlji, koja pokriva celokupnu teritoriju Republike Srbije. Posvećenost blizu 15.000 radnika i tradicija duga 180 godina, garancija su da se uz usluge Pošte brže povezuje i lakše posluje.

Zahvaljujući posvećenosti zaposlenih i poverenju korisnika, Pošta godinama održava trend pozitivnih kretanja svih parametara poslovne efikasnosti i uspešnosti. Briga o zajednici i korisnicima iskazuje se kroz preuzimanje uloge stuba komunikacije u društvu, unapređenje tehnologije sortiranja pošiljaka, umreženost svih lokacija na kojima se nalaze poslovnice Pošte i informatičku povezanost procesa, čime se obezbeđuju nove mogućnosti za ubrzani razvoj poslovanja i društva u celini.

U složenim tržišnim uslovima Pošta konstantno pokazuje visoku konkurentnost i ostvaruje značajan rast u segmentima sa najvećom konkurencijom – ekspres, logističkim i finansijskim uslugama.

Istovremeno, stalno pomerajući granice u upravljanju najkompleksnijim projektima i zadacima od opšteg društvenog interesa, Pošta dokazuje da je stabilan i snažan sistem koji ima potencijal da brzo reaguje i efikasno odgovori na složene zadatke i potrebe korisnika, velikih privrednih sistema i države.

Takođe se ponosimo uspešnim pružanjem univerzalnog poštanskog servisa na teritoriji čitave Republike u okviru propisanog kvaliteta, po pristupačnim cenama i pod jednakim uslovima za sve korisnike.


Mira Petrović
v.d. direktora Javnog preduzeća „Pošta Srbije”

Strateška opredeljenja

Vizija

Korporativno odgovorna i ekonomski efikasna kompanija, koja se neprestano tehničko-tehnološki razvija, lider na domaćem tržištu poštanskih, finansijskih i informatičko-komunikacionih usluga.


Misija

Razvoj i pružanje visokokvalitetnih i široko dostupnih poštanskih, finansijskih i informatičko-komunikacionih usluga, uz ekonomski samoodrživo i interno i eksterno korporativno odgovorno poslovanje.

Nagrade i priznanja

Pošta Srbije je omiljeni domaći brend po mišljenju potrošača i dobitnik prestižnog domaćeg priznanja – Moj izbor za 2020. godinu.

Na osnovu rezultata istraživanja, koje je sprovelo Udruženje Moja Srbija, Pošta Srbije je osvojila najviše glasova potrošača u kategoriji Transport, na osnovu čega je postala dobitnik ovog prestižnog priznanja.

Akcija Moj izbor, u kojoj se dodeljuju istoimena priznanja najboljim domaćim proizvodima i brendovima, isključivo na osnovu glasova potrošača, ove godine je organizovana po deseti put, a Pošta Srbije ovo prestižno priznanje dobija treći put zaredom.

Pošta Srbije dobitnik je priznanja za kvalitet i sveobuhvatnost izveštavanja o uticaju emisije štetnih gasova kao posledice poštanskih aktivnosti – OSCAR, rangiranjem u kategoriju br. 1 za kampanju OSCAR 2018.

Sertifikat OSCAR Pošti je dodeljen u februaru ove godine u Bernu, na ceremoniji tokom održavanja Administrativnog veća Svetskog poštanskog saveza. Program OSCAR ima izuzetan značaj, s obzirom da predstavlja najsavremeniju alatku u poštanskom sektoru, koja između ostalog pruža mogućnost uporedne analize sa drugim poštanskim operatorima i procene nivoa emisije u odnosu na prosek zagađenosti u poštanskoj delatnosti. Razvio ga je Svetski poštanski savez kao aplikaciju koja omogućava izračunavanje emisije štetnih gasova, pre svega ugljen-dioksida i ostalih komponenti baziranih na ugljeniku, kao posledice poštanske delatnosti, kako bi se identifikovale mere za smanjenje, odnosno sprečavanje zagađenja.

Sertifikat OSCAR, odnosno priznanje kategorije 1, najvišeg je ranga od ukupno pet kategorija sistema rangiranja korisnika programa OSCAR, a dodeljuje se na osnovu kvaliteta i sveobuhvatnosti izveštavanja.

Pošta Srbije dobila je Zlatni sertifikat za upravljanje kvalitetom u međunarodnom poštanskom saobraćaju.

Međunarodni biro Svetskog poštanskog saveza (SPS) dodelio je Pošti Srbije Zlatni „A” sertifikat za upravljanje kvalitetom u međunarodnom poštanskom saobraćaju, čime se potvrđuje da Pošta Srbije u svemu ispunjava najviše međunarodne standarde i propise u obavljanju međunarodnog poštanskog saobraćaja, odnosno da se prijem, prerada, prenos i uručenje poštanskih pošiljaka u međunarodnom poštanskom saobraćaju odvijaju strogo u skladu sa definisanim aktima i po najvišim standardima Svetskog poštanskog saveza.

Sertifikat nivoa „A” (Zlato) najvišeg je ranga i SPS ga dodeljuje poštanskim upravama za koje se, na osnovu metodologije za sertifikovanje upravljanja kvalitetom, utvrdi da poštuju najviše međunarodne standarde i procedure u poštanskom saobraćaju, a traje tri godine. Osim zlatnog, postoje i srebrni i bronzani nivo kvaliteta.

Prestižno priznanje „Moj izbor” za 2019. godinu pripalo je Pošti Srbije za omiljeni domaći brend u kategoriji „Transport”, po mišljenju potrošača. U najužem izboru za nagradu u istoj kategoriji našao se Poštin kurirski servis Post-ekpres, koji je zauzeo drugo mesto. Potvrdu kvaliteta i vodeće pozicije Pošte i Post-ekspresa, u devetoj po redu akciji koju je sprovelo udruženje „Moja Srbija”, obezbedili su potrošači, u konkurenciji od 930 brendova u 27 kategorija.

Kurirski servis Pošte Srbije Post-ekspres, drugi put zaredom, dobitnik je međunarodne nagrade „Best Buy Award” za najbolji odnos cene i kvaliteta po mišljenju potrošača za 2019/2020. godinu, u kategoriji „usluga ekspres dostave” u Srbiji.

Nagrada „Best Buy Award” dodeljuje se u organizaciji Međunarodne asocijacije za sertifikaciju (ICERTIAS), sa sedištem u Cirihu, a na osnovu istraživanja iskustava potrošača. Sertifikat je dostupan na linku: http://bestbuyaward.org/SERBIA-398MN51.

U 2018. godini ostvaren je obim od preko 9,5 miliona pošiljaka, ili preko 40.000 ekspres pošiljaka u proseku dnevno u Srbiji, čime na nacionalnom tržištu ekspres i paketskih usluga Post-ekspres zauzima dominantnu poziciju.

Vlada Republike Srbije i Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) dodelile su Pošti plaketu „Fer kompanija”, za podršku nagradnoj igri „Uzmi račun i pobedi” i doprinos u borbi protiv sive ekonomije.

Plakete zahvalnosti je dobilo ukupno 15 velikih imena iz sveta privrede, među kojima su Telekom Srbija, Dunav osiguranje, Masterkard, Tehnomanija, Gorenje, DIS, Кoka-Кola HBC, Filip Moris, Forma ideale i Ušće šoping centar.

Pošta Srbije je dobitnik prestižnog priznanja „Moj izbor” za omiljeni brend u 2018. godini, u kategoriji „Transport”. Dodatni je uspeh što je drugo mesto u istoj kategoriji pripalo kurirskom servisu Pošte – Post-ekspresu, čime su ga potrošači direktno nagradili i potvrdili njegovu lidersku poziciju među više od 50 konkurenata na tržištu. U konkurenciji za nagradu se našlo 780 domaćih proizvoda i brendova, a glasanje je obavljeno metodom „lice u lice” na uzorku od 1.910 potrošača u 10 gradova Srbije.

U nizu potvrda o dugogodišnjem kvalitetu usluge, Post-ekspres je osvojio i prestižno priznanje Best Buy Award i prvo mesto u kategoriji za najbolji odnos cene i kvaliteta po mišljenju potrošača. Važnost priznanja je utoliko veća što kompanije ne mogu platiti da bi ga osvojile, već se dodeljuje tako što proizvod ili usluga osvajaju prvo mesto u nezavisnom istraživanju i glasanju potrošača u jednoj od ponuđenih kategorija. Među drugim dobitnicima Best Buy Award medalje su brojni vodeći domaći i inostrani brendovi: Opel, Milka, Hyndai, Procter and Gamble, Unilever, Hewlett Packcard, Bosch, Unicredit, Danone, Nestle, Dr Oetker, Holcim, Henkel, Idea, Grand kafa, Blic.

Na 20-toj Generalnoj Skupštini EMS Кooperative održanoj od 23. do 24. marta 2017. godine u Bernu, Pošti Srbije je dodeljena Bronzana plaketa Svetskog poštanskog saveza „EMS Performance Award“ za 2016. godinu, u cilju unapređenja kvaliteta EMS usluge.

EMS Кooperativa dodeljuje zlatne, srebrne i bronzane nagrade poštanskim operatorima zemalja članica Svetskog poštanskog saveza za pružanje EMS usluge visokog standarda kvaliteta tokom godišnjeg perioda. Za svakog poštanskog operatera mere se ključni indikatori performansi koji se zatim potvrđuju od strane nezavisnog revizora.

Pošta Srbije dobitnik je priznanja „Biznis partner” za 2016. godinu, koje Telekom Srbija dodeljuje za uspešnu poslovnu saradnju i izgrađen partnerski odnos. Među drugim dobitnicima ovog priznanja nalaze se ugledne banke, televizijske kuće i ministarstva.

Pošta Srbije nalazi se među deset najbolje ocenjenih kompanija u istraživanju „Najpoželjniji poslodavac 2016”, koje je sproveo sajt Infostud. Preko 10.000 ispitanika biralo je najpoželjnije poslodavce i na osnovu ličnog suda, davalo ocene o tome šta poslodavca čini atraktivnim.

Privredna komora Srbije dodelila je Javnom preduzeću „Pošta Srbije” specijalnu plaketu za 175 godina uspešnog poslovanja. Učesnici okruglog stola NIN Fokus „Poslovanje, restrukturiranje i investicije u javnom sektoru” pohvalili su impresivne rezultate koje Pošta postiže u izuzetno konkurentnom tržišnom okruženju, izdvajajući se kao referentni sistem u javnom sektoru.

Pošta Srbije dobitnik je prestižnog priznanja „Moj izbor”, za omiljeni domaći brend u 2015. godini, u kategoriji transporta robe i putnika.

Ovo je jedino priznanje u Srbiji koje se dodeljuje isključivo na osnovu glasova potrošača, koji su birali između 195 najboljih domaćih proizvoda i brendova razvrstanih u 19 kategorija. Glasanjem je obuhvaćeno 2.010 ispitanika u 14 gradova Srbije, a Pošta je pobedila u jakoj konkurenciji velikih domaćih kompanija „Er Srbija” i „Lasta”.

U izboru Asocijacije javnih poštanskih operatora “Post-Evropa”, Pošta je dobila prestižno međunarodno priznanje za najbolju evropsku poštansku marku.

U konkurenciji 49 zemalja, prigodna poštanska marka sa temom “EVROPA – Nacionalni muzički instrumenti”, na kojoj je slika srpskih gajdi sa gajdašem i motivom Stare planine, dobila je najviše onlajn glasova i osvojila prvu nagradu – “Zlatna marka za 2014. godinu”.

Autor idejnog rešenja je akademski slikar-grafičar Nadežda Skočajić, kreator maraka Pošte Srbije.

Pošta Srbije je dobitnik nagrade za AMQM – Proširenje sistema za automatsko merenje kvaliteta, kao najbolje implementiran projekat finansiran od strane Fonda za kvalitet Svetskog poštanskog saveza počev od 2007. godine. Vreme prenosa test-pisama, u koja su ubačeni transponderi, snima se uz pomoć RFID opreme i Pošta u ovom segmentu apsolutno prednjači u regionu.

Tokom Dana otvorenih vrata u Bernu, u organizaciji Fonda za kvalitet Svetskog poštanskog saveza, Pošti je dodeljena nagrada za najbolje upravljanje projektom „Translacija adrese u adresni kod”. Nagrade za najbolje realizovane projekte dodeljuje Odbor poverenika Fonda za kvalitet Svetskog poštanskog saveza, a na osnovu rezultata procene projekata sprovedenih tokom prethodne godine.