O nama

Pošta Srbije, sa preko 1.900 pristupnih tačaka i blizu 3.600 dostavnih rejona, pokriva svih 88.000 kvadratnih kilometara teritorije države i uspešno ih povezuje sa celim svetom.

Poruka direktora

Zoran Đorđević

Javno preduzeće Pošta Srbije je tokom gotovo dva veka svog postojanja uvek predstavljala jedan od najznačajnijih poslovnih sistema naše države, ne samo zato što raspolaže najvećom infrastrukturnom i logističkom mrežom, koja pokriva celu teritoriju Republike Srbije – već pre svega zbog kvaliteta i dostupnosti usluga koju pruža i korporativne i društvene odgovornosti koju iskazuje u svakom trenutku.

Svi zaposleni u JP Pošta Srbije, njih oko 15.000, svojim radom i posvećenošću, odgovornošću i spremnošću za stalnu edukaciju i usvajanje novih znanja, veština i kompetencija, svakodnevno dokazuju da smo lider u oblasti poštanskog saobraćaja i usluga, kao i da smo kredibilan i uspešan poslovni sistem koji je osposobljen da u praksi realizuje i najzahtevnije projekte u svim logističkim i finansijskim uslugama, ali i da smo uvek otvoreni za osvajanje novih tehnologija i primenu inovacija u ovoj oblasti.

Pošta Srbije je moćan, tehničko-tehnološki opremljen i umrežen sistem, sposoban da brzo, kvalitetno i efikasno reaguje na sve promene na tržištu pružanja usluga poštanskog saobraćaja svih vrsta i finansijskih transakcija, kao što je i uvek okrenut konkretnim potrebama svojih korisnika, bez obzira da li se radi o pojedincu, građaninu, velikim privrednim sistemima ili potrebama države i njenih organa.

Кvalitet naših usluga, koji je verifikovan brojnim domaćim i međunarodnim priznanjima, društvena odgovornost u poslovanju, koju permanentno iskazujemo kroz različite forme aktivnog učešća u akcijama koje imaju širi društveni značaj, stalna briga za zaposlene, za njihov radno-pravni i socijalno-ekonomski status, uz njihovo konstantno usavršavanje i edukovanje – čine nas posebno ponosnim, ali nas, ujedno, i obavezuju da pozitivne poslovne rezultate koje postižemo svakodnevno dodatno unapređujemo i poboljšavamo, na zadovoljstvo svih korisnika naših usluga.


Zoran Đorđević
v.d. direktora Javnog preduzeća „Pošta Srbije”

Strateška opredeljenja

Vizija

Društveno odgovorna kompanija u funkciji građana, privrede i države, koja posluje ekonomski efikasno, pružajući poštanske, finansijske, informatičke i integrisane servise visokog kvaliteta.


Misija

Trodimenzionalna (fizička - finansijska - digitalna) poštanska mreža je mreža blizine i poverenja koja olakšava sprovođenje javnih politika, a kompanija je posvećena najvišim standardima kvaliteta usluga i razvoju rešenja saglasno potrebama korisnika.


Naše vrednosti

  • Posvećenost korisnicima, kvalitet i visoki standardi u pružanju usluga;
  • Etika u poslovanju i praksa dobrog upravljanja;
  • Motivacija, priznavanje znanja i veština zaposlenih;
  • Održivost - povećanje vrednosti za sve zainteresovane strane;
  • Društvena odgovornost - aktivno učestvovanje u društvenim akcijama kroz podrške i sponzorstva;
  • Očuvanje životne sredine, kroz racionalnu potrošnju i recikliranje;
  • Postojanost - tradicija duga 180 godina.

Nagrade i priznanja

Pošta Srbije dobitnik je priznanja za izuzetna postignuća u sprovođenju projekta IPS Upgrade, koje dodeljuje Fond za kvalitet (QSF) Svetskog poštanskog saveza za uspeh u realizaciji projekata u službi razvoja kvaliteta poštanskih usluga, finansiranih sredstvima Fonda. Rezultati su proglašeni tokom plenarnog zasedanja Saveta za poštansku eksploataciju 23. aprila 2021. godine „na daljinu”.

Pošta Srbije nagrađena je plaketom za doprinos razvoju Doma učenika srednjih škola „Milutin Milanković”, koju je na Dan Doma, 28. maja 2021. godine, ova ustanova dodelila povodom obeležavanja 60 godina postojanja. Ostali dobitnici su Republika Srbija, Ministarstvo prosvete, Grad Beograd i Opština Palilula.

Pošta Srbije dobitnik je priznanja „Moj izbor 2021”, u kategoriji transporta, u jedanaestom izboru najboljih domaćih proizvoda i brendova Udruženja „Moja Srbija” uz podršku Grada Beograda.

Četvrto priznanje „Moj izbor” dodeljeno je Pošti na osnovu najviše osvojenih glasova potrošača, u konkurenciji 1.000 domaćih proizvoda i brendova u 24 kategorije. Cilj akcije „Moj izbor” je da skreće pažnju potrošača na dobar kvalitet domaćih proizvoda.

JP „Pošta Srbije” dobitnik je priznanja „Miljenik potrošača” u kategoriji transporta robe i putnika. Nagrade za omiljene brendove na tržištu Srbije bez obzira na poreklo, po prvi put je dodelilo Udruženje „Moja Srbija”, uz podršku Grada Beograda, u konkurenciji 1.500 brendova u 30 kategorija.

Priznanja „Miljenik potrošača” dodeljuju se isključivo na osnovu glasova potrošača. Princip je zasnovan na iskustvu desetogodišnjeg organizovanja akcije „Moj izbor”.

Pošta Srbije je omiljeni domaći brend po mišljenju potrošača i dobitnik prestižnog domaćeg priznanja – Moj izbor za 2020. godinu.

Na osnovu rezultata istraživanja, koje je sprovelo Udruženje Moja Srbija, Pošta Srbije je osvojila najviše glasova potrošača u kategoriji Transport, na osnovu čega je postala dobitnik ovog prestižnog priznanja.

Akcija Moj izbor, u kojoj se dodeljuju istoimena priznanja najboljim domaćim proizvodima i brendovima, isključivo na osnovu glasova potrošača, ove godine je organizovana po deseti put, a Pošta Srbije ovo prestižno priznanje dobija treći put zaredom.

Pošta Srbije dobitnik je priznanja za kvalitet i sveobuhvatnost izveštavanja o uticaju emisije štetnih gasova kao posledice poštanskih aktivnosti – OSCAR, rangiranjem u kategoriju br. 1 za kampanju OSCAR 2018.

Sertifikat OSCAR Pošti je dodeljen u februaru ove godine u Bernu, na ceremoniji tokom održavanja Administrativnog veća Svetskog poštanskog saveza. Program OSCAR ima izuzetan značaj, s obzirom da predstavlja najsavremeniju alatku u poštanskom sektoru, koja između ostalog pruža mogućnost uporedne analize sa drugim poštanskim operatorima i procene nivoa emisije u odnosu na prosek zagađenosti u poštanskoj delatnosti. Razvio ga je Svetski poštanski savez kao aplikaciju koja omogućava izračunavanje emisije štetnih gasova, pre svega ugljen-dioksida i ostalih komponenti baziranih na ugljeniku, kao posledice poštanske delatnosti, kako bi se identifikovale mere za smanjenje, odnosno sprečavanje zagađenja.

Sertifikat OSCAR, odnosno priznanje kategorije 1, najvišeg je ranga od ukupno pet kategorija sistema rangiranja korisnika programa OSCAR, a dodeljuje se na osnovu kvaliteta i sveobuhvatnosti izveštavanja.

Pošta Srbije dobila je Zlatni sertifikat za upravljanje kvalitetom u međunarodnom poštanskom saobraćaju.

Međunarodni biro Svetskog poštanskog saveza (SPS) dodelio je Pošti Srbije Zlatni „A” sertifikat za upravljanje kvalitetom u međunarodnom poštanskom saobraćaju, čime se potvrđuje da Pošta Srbije u svemu ispunjava najviše međunarodne standarde i propise u obavljanju međunarodnog poštanskog saobraćaja, odnosno da se prijem, prerada, prenos i uručenje poštanskih pošiljaka u međunarodnom poštanskom saobraćaju odvijaju strogo u skladu sa definisanim aktima i po najvišim standardima Svetskog poštanskog saveza.

Sertifikat nivoa „A” (Zlato) najvišeg je ranga i SPS ga dodeljuje poštanskim upravama za koje se, na osnovu metodologije za sertifikovanje upravljanja kvalitetom, utvrdi da poštuju najviše međunarodne standarde i procedure u poštanskom saobraćaju, a traje tri godine. Osim zlatnog, postoje i srebrni i bronzani nivo kvaliteta.

Prestižno priznanje „Moj izbor” za 2019. godinu pripalo je Pošti Srbije za omiljeni domaći brend u kategoriji „Transport”, po mišljenju potrošača. U najužem izboru za nagradu u istoj kategoriji našao se Poštin kurirski servis Post-ekpres, koji je zauzeo drugo mesto. Potvrdu kvaliteta i vodeće pozicije Pošte i Post-ekspresa, u devetoj po redu akciji koju je sprovelo udruženje „Moja Srbija”, obezbedili su potrošači, u konkurenciji od 930 brendova u 27 kategorija.

Kurirski servis Pošte Srbije Post-ekspres, drugi put zaredom, dobitnik je međunarodne nagrade „Best Buy Award” za najbolji odnos cene i kvaliteta po mišljenju potrošača za 2019/2020. godinu, u kategoriji „usluga ekspres dostave” u Srbiji.

Nagrada „Best Buy Award” dodeljuje se u organizaciji Međunarodne asocijacije za sertifikaciju (ICERTIAS), sa sedištem u Cirihu, a na osnovu istraživanja iskustava potrošača. Sertifikat je dostupan na linku: http://bestbuyaward.org/SERBIA-398MN51.

U 2018. godini ostvaren je obim od preko 9,5 miliona pošiljaka, ili preko 40.000 ekspres pošiljaka u proseku dnevno u Srbiji, čime na nacionalnom tržištu ekspres i paketskih usluga Post-ekspres zauzima dominantnu poziciju.

Vlada Republike Srbije i Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) dodelile su Pošti plaketu „Fer kompanija”, za podršku nagradnoj igri „Uzmi račun i pobedi” i doprinos u borbi protiv sive ekonomije.

Plakete zahvalnosti je dobilo ukupno 15 velikih imena iz sveta privrede, među kojima su Telekom Srbija, Dunav osiguranje, Masterkard, Tehnomanija, Gorenje, DIS, Кoka-Кola HBC, Filip Moris, Forma ideale i Ušće šoping centar.

Pošta Srbije je dobitnik prestižnog priznanja „Moj izbor” za omiljeni brend u 2018. godini, u kategoriji „Transport”. Dodatni je uspeh što je drugo mesto u istoj kategoriji pripalo kurirskom servisu Pošte – Post-ekspresu, čime su ga potrošači direktno nagradili i potvrdili njegovu lidersku poziciju među više od 50 konkurenata na tržištu. U konkurenciji za nagradu se našlo 780 domaćih proizvoda i brendova, a glasanje je obavljeno metodom „lice u lice” na uzorku od 1.910 potrošača u 10 gradova Srbije.

U nizu potvrda o dugogodišnjem kvalitetu usluge, Post-ekspres je osvojio i prestižno priznanje Best Buy Award i prvo mesto u kategoriji za najbolji odnos cene i kvaliteta po mišljenju potrošača. Važnost priznanja je utoliko veća što kompanije ne mogu platiti da bi ga osvojile, već se dodeljuje tako što proizvod ili usluga osvajaju prvo mesto u nezavisnom istraživanju i glasanju potrošača u jednoj od ponuđenih kategorija. Među drugim dobitnicima Best Buy Award medalje su brojni vodeći domaći i inostrani brendovi: Opel, Milka, Hyndai, Procter and Gamble, Unilever, Hewlett Packcard, Bosch, Unicredit, Danone, Nestle, Dr Oetker, Holcim, Henkel, Idea, Grand kafa, Blic.

Na 20-toj Generalnoj Skupštini EMS Кooperative održanoj od 23. do 24. marta 2017. godine u Bernu, Pošti Srbije je dodeljena Bronzana plaketa Svetskog poštanskog saveza „EMS Performance Award“ za 2016. godinu, u cilju unapređenja kvaliteta EMS usluge.

EMS Кooperativa dodeljuje zlatne, srebrne i bronzane nagrade poštanskim operatorima zemalja članica Svetskog poštanskog saveza za pružanje EMS usluge visokog standarda kvaliteta tokom godišnjeg perioda. Za svakog poštanskog operatera mere se ključni indikatori performansi koji se zatim potvrđuju od strane nezavisnog revizora.

Pošta Srbije dobitnik je priznanja „Biznis partner” za 2016. godinu, koje Telekom Srbija dodeljuje za uspešnu poslovnu saradnju i izgrađen partnerski odnos. Među drugim dobitnicima ovog priznanja nalaze se ugledne banke, televizijske kuće i ministarstva.

Pošta Srbije nalazi se među deset najbolje ocenjenih kompanija u istraživanju „Najpoželjniji poslodavac 2016”, koje je sproveo sajt Infostud. Preko 10.000 ispitanika biralo je najpoželjnije poslodavce i na osnovu ličnog suda, davalo ocene o tome šta poslodavca čini atraktivnim.

Privredna komora Srbije dodelila je Javnom preduzeću „Pošta Srbije” specijalnu plaketu za 175 godina uspešnog poslovanja. Učesnici okruglog stola NIN Fokus „Poslovanje, restrukturiranje i investicije u javnom sektoru” pohvalili su impresivne rezultate koje Pošta postiže u izuzetno konkurentnom tržišnom okruženju, izdvajajući se kao referentni sistem u javnom sektoru.

Pošta Srbije dobitnik je prestižnog priznanja „Moj izbor”, za omiljeni domaći brend u 2015. godini, u kategoriji transporta robe i putnika.

Ovo je jedino priznanje u Srbiji koje se dodeljuje isključivo na osnovu glasova potrošača, koji su birali između 195 najboljih domaćih proizvoda i brendova razvrstanih u 19 kategorija. Glasanjem je obuhvaćeno 2.010 ispitanika u 14 gradova Srbije, a Pošta je pobedila u jakoj konkurenciji velikih domaćih kompanija „Er Srbija” i „Lasta”.

U izboru Asocijacije javnih poštanskih operatora “Post-Evropa”, Pošta je dobila prestižno međunarodno priznanje za najbolju evropsku poštansku marku.

U konkurenciji 49 zemalja, prigodna poštanska marka sa temom “EVROPA – Nacionalni muzički instrumenti”, na kojoj je slika srpskih gajdi sa gajdašem i motivom Stare planine, dobila je najviše onlajn glasova i osvojila prvu nagradu – “Zlatna marka za 2014. godinu”.

Autor idejnog rešenja je akademski slikar-grafičar Nadežda Skočajić, kreator maraka Pošte Srbije.

Pošta Srbije je dobitnik nagrade za AMQM – Proširenje sistema za automatsko merenje kvaliteta, kao najbolje implementiran projekat finansiran od strane Fonda za kvalitet Svetskog poštanskog saveza počev od 2007. godine. Vreme prenosa test-pisama, u koja su ubačeni transponderi, snima se uz pomoć RFID opreme i Pošta u ovom segmentu apsolutno prednjači u regionu.

Tokom Dana otvorenih vrata u Bernu, u organizaciji Fonda za kvalitet Svetskog poštanskog saveza, Pošti je dodeljena nagrada za najbolje upravljanje projektom „Translacija adrese u adresni kod”. Nagrade za najbolje realizovane projekte dodeljuje Odbor poverenika Fonda za kvalitet Svetskog poštanskog saveza, a na osnovu rezultata procene projekata sprovedenih tokom prethodne godine.