Корисник може да поднесе рекламацију у унутрашњем поштанском саобраћају у року од 60 дана рачунајући од наредног дана од дана предаје пошиљке, а у међународном поштанском саобраћају у року од 6 месеци рачунајући од наредног дана од дана предаје пошиљке (у случају губитака, прекорачења рока и неизвршења услуге). Уколико не поднесе рекламацију у предвиђеном року, губи право на новчану накнаду.
Корисник може да поднесе рекламацију у случају оштећења или умањења садржине поштанске пошиљке најкасније наредног радног дана, а у року од 60 дана од дана уручења пошиљке може поднети Захтев за накнаду штете. Ако корисник не поднесе рекламацију у прописаном року, губи право на накнаду штете.
Када се рекламација односи на регистроване пошиљке, пошиљалац или овлашћено лице покреће потражни поступак у било којој пошти. На основу увида у потврду о пријему пошиљке, коју је пошиљалац у обавези да поднесе на увид и података које даје у разговору са запосленим, запослени у пошти апликативно попуњава образац „Потражница”, који потом штампа, подноси кориснику на увид, ради утврђивања тачности унетих података, и који корисник потписује, када је сагласан са унетим подацима. За нерегистроване пошиљке није могуће покренути потражни поступак.
Поштански оператор је дужан да се изјасни у року од 8 дана, од дана пријема рекламације у унутрашњем поштанском саобраћају, а у међународном поштанском саобраћају у року од два месеца.